Home sweet home! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Augustus 2016 | Nederland, Rotterdam

Vrijdag 19 augustus

We hebben om 8.30 uur de wekker gezet en kijken nog even wat golf op TV van de olympische spelen. Gisteravond op de terugweg een doos donuts gekocht met onze laatste dollars dus ontbijten we ’the American way’ met een kop koffie die we op de hotelkamer kunnen zetten. Alle koffers dicht stouwen met de laatste spullen en we zijn klaar om te vertrekken. De shuttle staat klaar voor de ingang en we kunnen gelijk instappen voor onze transfer naar de luchthaven. Het is echt 5 minuten rijden tot aan de ‘poort’ maar op de luchthaven zelf is zoveel verkeer dat het daar nog even duurt. Koffers afgeven en douane verloopt soepel dus staan we snel in de tax free zone waar nog wat laatste inkopen worden gedaan. Op naar de gate waar we om 13.45 uur LA time vliegen. Het vliegtuig waarmee we vliegen de ‘City of Nairobi’ is later gearriveerd dus gaan we met wat vertraging weg. Het is een vlucht met soms wat stevige turbulentie iets waar we op de heenweg eigenlijk totaal geen last van hebben gehad. We proberen allemaal wat te slapen tussen het eten en een film door maar dat wil niet heel erg lukken. De tijd ‘vliegt’ wel weer om en voor je het weet wordt de daling naar Schiphol alweer ingezet. We zouden om 9.05 uur landen dus David en Lisa stonden al om 08.30 uur klaar om ons op te pikken maar door de vertraging en het feit dat we iets langer op onze koffers moesten wachten staan we pas rond 11 uur buiten.

Zaterdag 20 augstus

Ja dan ben je weer thuis en kijken we met z’n vieren terug op een super vakantie! We hebben prachtige dingen gezien, mooi weer gehad, veel gelachen en houden vooral heel veel leuke herinneringen over aan deze trip. We zouden eigenlijk weinig anders hebben gedaan behalve misschien het bezoeken van 1 of 2 natuurparken (Zion en Bryce) die we bewust geskipped hebben omdat ze te ver uit de route lagen. Het was een mooie mix van natuur, steden en andere gekkigheid. Hans heeft zich goed gedragen en ons niet in de steek gelaten en we hebben het af en toe gekke Amerikaanse verkeer overleefd. We vonden het ook erg leuk dat we bijzonder regelmatig echte Amerikanen hebben gesproken. Ze herkennen je als toerist en willen weten waar je vandaan komt en wat voor reis je aan het maken bent. Amerika kent grote verschillen tussen arme en rijke gebieden en ook die hebben we gezien. De Amerikaanse fastfood ’keuken’ met z’n large sizes hebben we ook geproefd en eigenlijk is die wel prima bevallen. Persoonlijk ben ik 1 kilo afgevallen :) en is Erica 2 kilo aangekomen.

Wat we hebben we nou eigenlijk het meest gemist? Erica keek vooral uit naar het Nederlandse brood. Bente vindt ons Europees geld veel handiger en verlangt weer naar een 3G verbinding. Niels heeft niet veel gemist behalve natuurlijk Lisa en Crooswijk. Zelf heb ik een lekkere bak Dolce Gusto koffie van thuis gemist. Op enig moment had ik de goedkoopste oploskoffie gekocht bij Walmart maar je kon nog beter het afwaswater drinken. We vinden het allemaal weer leuk om onze ‘huisvogel’ Crocky te zien die het prima naar z’n zin heeft gehad bij André.

Ik ben in mijn verhalen nog twee dingen vergeten die volgens de rest niet mogen ontbreken. Eerste is dat we bij een Walmart werden geholpen door een redelijk gezette niet al te vrolijk kijkende en bovenal kauwgom kauwende cassière. Tot zover niet precies wat je in Nederland zou verwachten maar als klap op de vuurpijl noemde ze het bedrag wat we moesten betalen en blies vervolgens een bel van haar kauwgom en liet die knallen. We stonden echt allemaal compleet verbaasd.

Ten tweede aten we bij de In-N-out burgers met friet en zagen we op het onderste randje van de frietzakjes twee verwijzingen staan naar bijbelteksten. Nahum 1 vers 7 en Revelation 3 vers 20. Opmerkelijk en subtiel.

Al met al was het een mooie reis in ons 25-jarig huwelijksjaar, de dag die we aanstaande maandag mogen vieren. We gaan zachtjes aan eens beginnen aan het uitzoeken van de 4900 foto’s en 577 video fragmenten…..

• 20 Augustus 2016 - 16:45

Els:

Lieve allemaal, wat ontzettend fijn dat jullie er weer zijn. We hebben kunnen lezen dat jullie een hele geweldige vakantie hebben gehad.

Wij hebben in ieder geval erg genoten van het reisverslag, echt heel goed geschreven Peet!!

Veel succes met de was etc, en maandag een hele fijne dag. xx