We zijn vertrokken…en aangekomen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu We zijn vertrokken…en aangekomen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

We zijn vertrokken…en aangekomen

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

26 Juli 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Dinsdag 26 juli gaat om 5:00 AM de wekker. Om 6:00 uur staat André voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Daar aangekomen loopt het allemaal heel soepel en zijn we binnen no-time achter de douane. We vliegen om 9:50 uur met een KLM 747, de City of Dubai. Voor Niels en Bente is het hun eerste keer in een vliegtuig dus vooral leuk om te zien hoe zij het ervaren. Na het verlaten van Nederland via Zandvoort vliegen we een heel eind boven zee totdat we na een hele tijd een grote ijsvlakte onder ons ontdekken met wat drijvende ijsschotsen lijken te zijn. En inderdaad we vliegen een groot deel boven Groenland (weinig groen by the way). Je ziet de schotsen drijven en de immense vlakte, mooi om te zien.

De vlucht gaat eigenlijk best snel. Iedereen kijkt een film maar ook de games die KLM aanbiedt zoals Solitaire zijn populair. Lekker gegeten en voordat je het weet wordt de landing alweer ingezet. Soepele landing op LAX en vanaf de landingsbaan zien we ons hotel, het LAX Hilton al liggen. Waar het op Schiphol soepel loopt met de douane staan we hier echt een hele tijd in een rij met allerlei net gearriveerde Japanners. We vallen kennelijk op binnen die rij dus vraagt een beambte ons op een bepaald moment met welke vlucht we zijn gekomen. Hij roept of er nog meer mensen met die vlucht gekomen zijn en haalt ons uit de rij om ons naar een ander leeg loket te brengen. Fingerprints, foto en we zijn binnen. Transit naar het hotel is even geduld hebben en ondertussen verbazen we ons over het verkeer op het vliegveld. Toeterende taxi’s en drie rijen dik die door elkaar rijden. Niels en ik kijken gelijk ook al naar alle type auto’s die we in Europa helemaal niet kennen.

Aangekomen in het hotel een mooie 4 persoonskamer met uitzicht op de binnenplaats met zwembad en whirlpools. Het hotel ligt feitelijk naast het vliegveld en de landingsbaan maar last heb je er niet van. We besluiten wat te gaan eten en guess what…..onze eerste hamburger bij Carl’s Jr. We nemen allemaal een burger en wat fries met cheddar en bacon (Everything’s better with bacon!). Erica heeft een low-carb burger wat inhoudt dat je geen broodje hebt maar je burger ingepakt in sla.

Na het eten duiken we nog even in het zwembad en keren terug naar onze kamer. Niels is de eerste die lekker gaat slapen. Erica en ik denken na even na over de dag van morgen en besluiten een LA tour te boeken bij een bedrijf wat naast het hotel zit. We moeten ons morgen om 9:00 AM melden bij de receptie dus gaan lekker vroeg slapen. We worden allemaal een paar keer wakker de eerste nacht maar hebben in ieder geval flink wat geslapen.

Niels en Bente zijn nu aan de wandel naar een supermarkt om wat ontbijt te regelen en we gaan dus zo op pad voor onze LA tour. Tot zover onze eerste update vanuit de States….stay tuned for more updates!

• 27 Juli 2016 - 18:28

Els:

Wat leuk om op deze manier met jullie mee te reizen! Geniet ervan, gr xxx

• 27 Juli 2016 - 18:51

Dineke:

Wat een leuk verslag. Ben benieuwd naar de belevenissen onderweg. En natuurlijk een foto van de camper

• 27 Juli 2016 - 20:18

Hetty:

Nu snap ik waarom ik mijn email in de gaten moest houden