LA, Beverly Hills en Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu LA, Beverly Hills en Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

LA, Beverly Hills en Hollywood

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Woensdag 27 juli

Vandaag staat onze georganiseerde tour door LA op het programma. We worden voor het hotel opgehaald en gaan met een mooie, wat kleinere, bus op pad. De chauffeur is een bijzonder grappige Amerikaan die ons met allerlei humor en feitjes onderweg vermaakt.

Hij brengt ons als eerste naar Venice Beach via de Canals een buurt waar vooral in de sixties schrijvers en artiesten kwamen wonen. Nu zijn de huizen niet echt betaalbaar meer omdat je op steenworp afstand van de oceaan woont.

We maken een korte wandeling langs de beach. Echt een heel mooi breed strand en palmbomen voorzien van graffiti :)

Volgende stop uitzicht op de Santa Monica Pier (plek waar we vanavond nog even naartoe terug gaan). Niels en Bente 'weten de weg' doordat dit locaties zijn uit de game GTA waar je met een auto rond kan rijden (netjes uitgedrukt).

Na het strand gaat de tocht de Beverly Hills in waar we onderweg gewezen worden op een aantal woningen van celebreties. Een selectie: huis waar Michael Jackson overleden is, één van de huizen van George Clooney, huis van Will Smith en tenslotte Beyonce en Jay Z. Ze waren geen van allen thuis anders hadden we ff een bakkie gedaan.

Rodeo Drive is de volgende stop en de PC Hooftstraat van LA. Alle grote modehuizen, juweliers etc. zitten aan deze straat. We lopen er even heen en weer maar zien niet echt iets in onze maat.

Farmer's Market is de next stop. Een leuke market met allemaal food stores en allerlei mooie winkels. In de candystore vinden we jawel, Milk Chocolate with bacon!!

Tenslotte brengt de tocht ons naar Hollywood Boulevard. Dat is de plek waar je de Walk of Fame vindt. Het is vooral dringen bij de star van Michael Jackson. Er is ook een mooi plekje met uitzicht op de Hollywood sign. We komen niet heel dichtbij maar toch wel apart om deze sign een keer in het echt te zien terwijl het eigenlijk maar negen grote witte letters zijn.

Onderweg terug naar het hotel passeren we nog enkele dikke auto dealers zoals Rolls Royce, Aston Martin, Lamborghini, Ferrari en Bugatti.

Nu lekker terug in het hotel waar we even een powernap nemen of een duik in de pool om vanavond nog even met de BigBlueBus naar de Santa Monica Pier terug te keren.

Morgen met een taxi naar ons ophaalpunt voor de camper in Carson waarna we onze eerste korte tocht maken naar Palm Springs. Geen idee hoe na vandaag onze internet verbinding zal zijn dus wie weet dat je even op een update moet wachten....but stay tuned cause we'll back!!

• 28 Juli 2016 - 09:11

Angele:

Wat leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden,
    ik kijk uit naar jullie avontuur met de camper!
    Veel plezier daar nog hoor:)

• 28 Juli 2016 - 13:04

Els:

Leuke foto's, goed begin van jullie Amerika avontuur, en wij zien zo ook alles! Veel succes met de camper en voorzichtig xx

• 28 Juli 2016 - 15:52

Jacqueline:

Wat leuk om jullie zo te volgen. Ik zie alles zo weer voor me! Geniet ervan!