Hans de camper - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Hans de camper - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Hans de camper

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

Donderdag 28 juli

We zitten vanochtend nog in ons hotel waar we om 12 uur uit moeten zijn. Net even gebeld met de camperverhuurder en die mogen we om 13.30 uur ophalen. Zo dus maar eens even vervoer regelen naar de locatie. Gisteravond zijn we nog met de lokale bus naar de Santa Monica Pier geweest. Drukke boel en vooral heel veel mensen die Pokemon’s aan het verzamelen waren. De pier heeft allerlei restaurantjes, een achtbaan en een reuzenrad. Leuk om gezien te hebben maar we zijn nergens in geweest. Rond 22:00 uur USA tijd proberen we nog een restaurant te vinden maar we zijn teveel aan de franse en spaanse cultuur gewend want de Amerikaan eet niet zo laat meer en dus zijn de meeste keukens al gesloten. Op 1442 2nd Street Santa Monica vinden we Buca di Beppo een Italiaan die net zijn deuren wil sluiten maar ons nog binnen laat. We bestellen een bruschetta vooraf en een pizza en lasagna voor 3 personen. De bruschetta wordt prachtig geserveerd in een hoge schaal met broodjes rondom en in het midden de tomaat, mozarella en andere ingrediënten. Na lekker gegeten te hebben weer op zoek naar de bus terug naar het hotel.

In de bus reken je af met contant geld maar we hebben alleen maar een biljet van 20 dollar wat de automaat niet accepteert. De chauffeur adviseert ons om in de bus te vragen of iemand kan wisselen. Dat lijkt niet te lukken maar er is wel een gast die ons gewoon 4 dollar wil geven. Uiteindelijk zegt de chauffeur dat we maar gewoon al het kleine geld moeten storten wat we wel hebben. We komen dus voor USD 1,25 met z’n vieren weer ‘thuis’ wat eigenlijk de prijs is voor 1 persoon.

We zijn vanochtend weer redelijk vroeg wakker en Niels en Bente zijn nu met de bus weer naar de supermarkt. Zoals gezegd moeten we om 12 uur uit onze kamer zijn en geloof me zo’n kamer wordt met 4 mensen een redelijke chaos in 2 dagen dus we gaan de koffers maar weer eens proberen in te pakken.

Niels en ik zitten in de lobby om vervoer te regelen. We horen veel over Uber dus gaan maar eens kijken of we dat aan de praat kunnen krijgen. App gedownload en een account is zo gemaakt. Nadat je aangegeven hebt waar je zit kun je je bestemming invoeren. Niels voert alles in en boekt. Bijna direct gaat de telefoon over en is het een chauffeur die ons binnen 7 minuten op kan pikken. Oeps dat was niet de bedoeling we wilden boeken voor 13.00 uur. We annuleren deze opdracht en moeten dus straks gewoon nog een keer hetzelfde doen waarna er binnen no-time iemand voor de deur staat. De camper kan worden opgehaald vanaf 13.30 uur dus nog even geduld.

Om 12 uur checken we uit bij het Hilton en leggen nog een kaartje in de lobby. We zoeken weer een chauffeur op Uber en binnen 6 minuten staat er een grote Honda Odessey voor de deur. Vriendelijke chauffeur die ons in een klein half uurtje naar Carson brengt waar we de camper in ontvangst kunnen nemen. Hebben even het idee in Candid Camera te zitten om er 1 Mexicaan ons helpt in een kantoortje verdwijnt en er een andere terug komt die ons naadloos verder helpt waarna dat nog een keer gebeurt. Na een korte uitleg kunnen we op pad.

Hans de camper

We hebben de laatste tijd nogal eens films gezien waarin ook families op pad gaan met een camper. Altijd wordt er een naam voor de camper verzonnen. Wij kunnen dus niet achterblijven en aangezien Niels bijna alles ‘Hans’ noemt wordt ook de camper omgedoopt tot Hans. Hans is een Ford met ik gok een dikke V6 of misschien zelfs wel V8 motor. Als je gas geeft hoor je de gallons petrol wegslurpen.

Onze eerste rit is naar Palm Springs waar we een camping op het oog hebben om te overnachten. Door het vele verkeer en wegwerkzaamheden duurt de rit best lang en besluiten we onderweg wat boodschappen te doen en wat te eten. Boodschappen doen we voor het eerst bij de Walmart. Inderdaad bizar groot maar het is dan ook een supermarkt, Intratuin, Gamma, Action, Mediamarkt en alles in één. Waar we in Nederland geen tasjes meer krijgen doet de cassiere het hier allemaal voor je in losse tasjes.

We eten bij de volgende burgertent Wendy’s. Niels heeft veel gehoord over de ‘Baconator’ dus die moet getest worden en wordt goedgekeurd. De rest neemt een kipburger en ook die smaakt prima.

Het is inmiddels wat donkerder en gaan verder op pad naar Palm Springs. Thuis heb ik een offline navigatie app met kaarten gedownload maar ook kaarten geprint. De navigatie staat ingesteld op Palm Springs maar geen specifiek adres. We missen dus een afslag die we eigenlijk moesten hebben. Even aan de kant en in de app blijk je toch ook specifieke adressen in te kunnen voeren. Mesquite Avenue is snel gevonden maar geen camping. Na nog een keer kijken blijkt het West Mesquite Avenue te moeten zijn wat nog weer 30 minuten terug ligt. Balen maar goed na dat half uurtje vinden we de camping. Receptie dicht maar bij plek 18 staat wat de vrije plekken zijn. Voor het eerst de camper achteruit in parkeren, stroom aansluiten, airco aan, bedden opmaken en redelijk vroeg naar bed.

Vrijdag 29 juli

Wakker zijn we allemaal al weer om 7 uur dus ontbijten we met yoghurt, blueberries en Kellogs. Wanneer we de gordijnen en deuren open doen zien we eigenlijk pas waar we beland zijn. Kale bergen om ons heen, strak blauwe lucht en palmbomen. De temperatuur om 8 uur ’s ochtends is al rond de 26 graden dus dat beloofd nog wat voor de rest van de dag. Om 8 uur hebben we het zwembad nog voor ons zelf en nemen een duik. Na een duik gaan we op pad naar Joshua Tree National park. We rijden daar vandaag met tussenstops doorheen om aan de andere kant van het park weer op een camping te belanden.

• 29 Juli 2016 - 20:15

Kirsten:

Heel leuk om zo te lezen wat jullie beleven!

• 29 Juli 2016 - 22:34

Hetty:

Spannend hoor ... maar, uh ... ik mis fotos van Hans!

• 30 Juli 2016 - 06:04

Familie Jonker:

Leuk om jullie reacties te lezen en op speciaal verzoek van Hetty foto's van Hans toegevoegd.

Peter, Erica, Niels en Bente