De zon komt op..... - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu De zon komt op..... - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

De zon komt op.....

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Page

Om 4.45 uur gaat vandaag de wekker en we draaien ons nog een keer om tot 5 uur. We hoeven geen medelijden te hebben met andere mensen op de camping want er is alweer volop leven. Aangekomen bij ons uitzichtspunt blijken we niet de enige te zijn die vroeg op zijn gestaan. Het is echter nogal bewolkt en de zon komt wel op maar dus grotendeels achter de wolken. We rijden terug naar de camping om te douchen en te ontbijten en gaan op pad naar onze volgende camping.

We rijden door het park op een éénbaansweg zonder vluchtstrook. Op een bepaald moment staan er 2 auto’s best gevaarlijk aan de rechterkant van de weg. Het lijkt op een pechgeval en ze staan niet echt handig. Als we even verder kijken zijn ze gestopt omdat er twee ‘big ass’ Elk mannetjes aan de kant van de weg in het bos staan. Aan de linkerkant van de weg is gelukkig een parkeerplaats waar we de camper neer kunnen zetten. De wegsituatie die ontstaat is niet echt ideaal en binnen no-time staan er tig auto’s en motoren en toeristen in de berm. De beesten zijn wederom indrukwekkend en hebben enorme geweien. Ze wandelen langzaam weg in het bos en wij gaan ook weer verder.

Onderweg bij een uitzichtpunt treffen we een gast uit Alabama (2500 miles) die een camper trailer heeft afgeleverd vanuit de fabriek en dat het hele jaar doet. We raken aan de praat over waar wij vandaan komen en waar we naar toe gaan. Hij vraagt op enig moment of we van Donald Trump gehoord hebben, pakt zijn telefoon en laat allerlei foto’s zien waar hij samen met Trump op de foto staat. Hij hoopt echt dat Trump president wordt omdat volgens zijn zeggen de illegalen zijn bedrijf kapot gemaakt hebben en Trump die wil aanpakken. Vanuit Europa zien wij Trump dus misschien als een rare idioot maar ook wel aardig om het geluid eens van deze kant te horen.

We rijden verder naar Page met onderweg een stop bij de Walmart voor boodschappen. Bente probeert sinds een paar dagen op elke parkeerplaats zoveel mogelijk amerikaanse nummerborden te spotten elke staat heeft namelijk zijn eigen nummerplaat. Ze is inmiddels een aardig eind wat volgens ons inhoudt dat mensen vanuit allerlei hoeken met hun auto deze kant op rijden. Het is even zoeken naar de camping maar als we hem hebben gevonden staan we snel op onze plek. Het is Nederland tegen 12 uur ’s nachts dus Skypen nog even met Ma en André maar de verbinding is niet super. We horen in ieder geval dat het goed gaat en dat ook Crocky (onze vogel van thuis) het naar zijn zin heeft bij André.

We zijn in Page om Antilope Canyon te bezoeken een kloof waar je doorheen kunt wandelen met een gids en waar je door de lichtval hele mooi beelden krijgt. We rijden er even naartoe om te zien of we kunnen reserveren maar je moet ’s ochtends om 8 uur ter plekke zijn en kan dan een plekje boeken. Morgen dus weer vroeg op. Bij Page ligt ook Lake Powell een mooi groot meer met de lichtrode rotsen er omheen. Er hangt een wat donkere lucht dus na even het water gevoeld te hebben rijden we terug naar de camping. We eten pasta met kip. Na het eten nog even het zwembad in en eindelijk een goede verbinding om de verslagen van de afgelopen dagen te uploaden. Foto’s wil hier nog even niet lukken dus die houden jullie tegoed.

• 05 Augustus 2016 - 12:06

Moon:

Hey moppies!!
    Superleuk om te lezen allemaal. Het 'genieten' spat er van af. ZO fijn!!!
    Dikke kroel voor allen!! xxxx