4 en 5 augustus - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu 4 en 5 augustus - Reisverslag uit Saint George, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

4 en 5 augustus

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Saint George

Donderdag 4 augustus

Vanochtend gaat weer vroeg de wekker om te gaan boeken voor Antilope Canyon. Het is licht bewolkt en 12 uur schijnt het beste tijdstip van de dag te zijn en we kunnen die nog boeken. We hoeven niet ter plekke te wachten dus gaan nog even naar Lake Powell om te zwemmen. Wel maf dat je elke keer denkt ‘Oh hebben we onze zwemspullen wel bij ons?’ maar je hebt natuurlijk altijd alles bij je. We melden ons even voor 12 uur bij de canyon en gaan met een gids naar binnen. Je daalt via een steile trap af en maakt dan een wandeling onderin de kloof. Door de rode rotsen en de werking van het zonlicht krijg je bijzonder mooie plaatjes. Best fijn dat we niet meer afhankelijk zijn van fotorolletjes van 24 of 36 opnames. Bente schiet met haar camera echt bijzonder mooie foto’s. We rijden terug naar de camping en parkeren onze stoeltjes aan de schaduwkant om wat te lunchen. We duiken eens even in het zwembad van de camping wat dit keer overdekt is.

Na het avondeten rijden we nog naar de ‘Horseshoe bend’ een plek waar de Colorado rivier ook voor een diepe kloof heeft gezorgd en de rivier zich vormt als een hoefijzer met daar omheen de rotsen. We zijn nog net op tijd want het begint al licht te schemeren maar kunnen nog een hele reeks mooie plaatjes schieten. Onderweg naar huis voor de eerste keer even een Mcflurry halen voor 1 dollar. Eigenlijk vinden we onze Mac’s mooier en moderner. Op de camping nog een koppie thee en lekker pitten. Morgen op pad naar onze volgende locatie.

Vrijdag 5 augustus

Erica is vandaag rond 8 uur wakker en wekt ons om te onbijten met een gekookt eitje en Niels bakt bacon waardoor het rookalarm van de camper weer eens afgaat, kwestie van los halen van het plafond en buiten leggen. We koppelen de camper los van alle voorzieningen en gaan op pad met Erica achter het stuur. Na een poosje rijden op de I-89 neemt Niels het stuur over. Onderweg komen we door Kanab waar we een kringloopwinkel zien en even naar binnen gaan. We zoeken een baseball handschoen en vinden er ook één maar helaas te klein. Leuk om te merken dat de kringloop er hetzelfde uit ziet en ruikt als in Nederland. We passeren daarna de staatgrens van Arizona naar Utah. Deze vakantie dus na Californië de derde staat die we bezoeken. Grappig dat ook het tijdsverschil met 1 uur is afgenomen.

We zijn op weg naar St George en nemen daarbij de weg door Zion National Park. Een groot park waarvan we de weg nemen die door de onderkant van het park gaat. De weg gaat over in rood asfalt (van onze fietspaden) zodra je het park binnen gaat. Ook betaal je 15 dollar extra met een camper omdat er 1 smalle tunnel is waar je dan over het midden van de weg mag rijden. We vinden het een erg mooi park omdat het een relatief smal dal is waar we doorheen rijden met veel groen en een mooi slingerweg. Zeker een park om nog eens voor terug te komen.

We komen aan op onze camping in St George en de temperatuur is hier best aangenaam hoog. Na het checken van de wifi liggen de kids dus al snel in het zwembad waar we tegenover staan. Erica en ik doen even een powernap en storten ons daarna op het maken van pannenkoekenbeslag. Nu zit er van alles in de camper maar geen garde dus is het nog best een klus om een beetje mooi beslag te krijgen maar dat lukt uiteindelijk best aardig. Pannenkoek met ham en cheddar kaas is best goed te pruimen.

Om 21.30 uur hebben we het zwembad voor ons zelf en na een douche is de temperatuur buiten nog heerlijk dus doen we nog een kaartspelletje. Morgenochtend een ontbijt op de camping geboekt voor 2,25 dollar per persoon en dan op pad naar Las Vegas. Net nog even met zus Willy kunnen verbinden want die wordt vandaag 64 jaar, zus gefeliciteerd!

• 07 Augustus 2016 - 14:41

Bert Jonker:

Ik zie dat er even wat minder wordt gereageerd, maar de stukjes worden nog steeds met veel plezier gelezen. Ga zo door!