Reisdag naar Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Reisdag naar Bakersfield - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Reisdag naar Bakersfield

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Bakersfield

We hebben de wekker om 8 uur gezet en luieren nog even wat. Willen redelijk op tijd vertrekken omdat we vandaag een rit van 4,5 uur te doen hebben. We gaan van Las Vegas naar Bakersfield wat eigenlijk de eerste fatsoenlijke plaats is op onze route. Het is maar een tussenstop want we zijn eigenlijk op weg Yosemite National Park. De weg daar naartoe zou korter kunnen maar dan moeten we door het zogenaamde Death Valley een gebied waar het makkelijk op kan lopen tot 50 graden en de verhuurder van onze camper verbiedt je om daar in de zomer doorheen te rijden. We maken dus een kleine omweg onderlangs en kunnen mooi ook de koelkast weer eens aanvullen want die is na 2 dagen Vegas inmiddels aardig leeg.

We zijn Las Vegas al snel uit en zitten op de rijksweg waar we nog een bezoekje brengen aan een Mega Outlet waar uiteraard nog wat kleding wort gekocht. Erica neemt het stuur voor een uurtje over en zoals vaak het geval is rijden we dan een file in. Er staat ergens een vrachtwagen waarvan het achterste gedeelte is uitgefikt. Daarna kunnen we verder en rijdt Niels weer een stuk. Bij de lunchstop kunnen we ook tanken maar valt op dat men voor 1 gallon $ 3,59 rekent waar we eerder $ 2,54 betaald hebben. We slaan deze dus even over maar uiteindelijk is het te riskant en pakken we een tankstation wat wel uit de jaren 60 lijkt. Bij twee Mexicaanse bandito’s binnen eerst afrekenen en dan tanken. Uiteindelijk blij dat we dat toch gedaan hebben omdat we de oude Highway 58 op slaan waar het vrij lang duurt voordat we een pomp zien. Daar kost de gallon gewoon weer $ 2,59. Op de eerdere rijksweg weet men dus dat je geen keuze hebt en legt en dollar op de prijs.

We passeren de plaats Barstow die in een vallei ligt. Je kunt zien dat er een grote laag smog over de vallei ligt en naarmate we naderen ruiken we een brandlucht. We lezen later op de avond dat er dus een grote bosbrand woedt in dit gebied. Gelukkig rijden wij er vandaan dus klaart de lucht al weer snel op. We arriveren wat laat op onze camping omdat de reis toch minder vlot verliep dan gehoopt. Mooie camping waar we bij het wegrijden voor de boodschappen een buitenkeuken zien staan die voor gemeenschappelijk gebruik blijkt te zijn. We kopen dus vlees voor de BBQ in bij Walmart en nemen voor 10 dollar een grote sparerib mee die Erica en Niels super klaar maken. We skypen nog even met moeders die net wakker is terwijl wij net naar bed gaan. Horen dat het in Nederland 17 graden is terwijl wij hier in onze korte broek om 23.30 uur nog buiten lopen. Morgen op pad naar Yosemite National Park.