Back to the LA-region - Reisverslag uit Castaic, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Back to the LA-region - Reisverslag uit Castaic, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Back to the LA-region

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Castaic

We doen onze ogen open op een zonovergoten camping. Wat we gisteravond niet gezien hebben is dat het een heel heuvelachtig terrein is en we een heuveltje en trap op moeten om bij het sanitair te komen. Het is niet zo gek dat er in dit gebied bosbranden uitbreken want al het ‘gras’ wat je om je heen ziet is helemaal geel en we lezen dat een in de steek gelaten kampvuurtje de oorzaak van de huidige branden is. Op onze weg gisteren zagen we overal nog (zelf geknutselde) borden staan met teksten als ‘Firefighters thank you!’, ‘Firefighters you rock!’ en varianten daarop om de brandweermensen te bedanken en te steunen.

Erica maakt pancakes voor ontbijt en we duiken het zwembad in wat we weer eens helemaal voor ons zelf hebben. Na het zwembad allemaal nog even onder de douche en rond 13.00 uur op pad. We pakken de route die weer deels langs de kust gaat en stoppen kort in Pismo Beach met een heel breed en mooi strand. In Pismo is ook nog een grote outlet die we even aandoen maar waar we uiteindelijk geen dollars achter laten. De route wordt vervolgd en we passeren de prachtige kust van Santa Barbara en Ventura. We draaien Highway 126 East op die iets meer het binnenland in gaat. De laagstaande zon kleurt de bergen rondom ons prachtig mooi terwijl aan beide kanten van de weg de Californische wijngaarden te zien zijn. Goed om te weten waar je Californische wijntje vandaan komt. Ook zien we sinaasappel bomen en andere fruitsoorten die we niet direct herkennen. Je brengt aardig wat uurtjes door rijdend in de camper maar het verveelt tot nu toe nog niet!

We zijn op weg naar een camping bij Castaic Lake die we uitgekozen hebben omdat die op 10 minuten ligt van Six Flags Magic Mountain. Six Flags is een pretpark met naast allerlei andere attracties 18 achtbanen in de categorie ‘thrillseeking’. Erica blijft morgen een dagje bij de camper omdat ze niet zo’n liefhebber is van alles wat over de kop gaat. We plakken er dan ook nog een dag Universal Studios achteraan die we wel met z’n vieren doen. In komende updates dan ook verslag van deze twee parken.

We hebben deze camping niet gereserveerd maar er is nog plek. De temperatuur is hier weer heerlijk dus eten we lekker buiten macaroni met saus. Als toetje dit keer lekkere grote bak Pecan ijs meegenomen. Iedereen chilled nog wat en we maken plannen voor het uitstapje van morgen. We zitten nog lekker lang buiten en op een bepaald moment ziet Erica iets over de grond kruipen. Met de zaklamp erop blijkt het een kleine schorpioen te zijn. Ik schat 3 à 4 centimeter groot maar toch wel creapy. Niels heeft dan direct weer verhalen van mensen die hun schoenen ’s avonds buiten laten staan waar ze dan in kruipen en als je er ’s ochtends in stapt je gestoken wordt. We halen allemaal direct onze voetjes van de vloer en zijn gewaarschuwd. Geen idee of iets van dit formaat veel kwaad kan maar better safe than sorry.

• 16 Augustus 2016 - 09:55

Hetty:

Er zullen wel wat meer 'creepy crawlies' zijn die jullie niet gezien hebben ... ieuw! Ik ben het met Erica eens en wens haar een lekker rustige dag op de camping

• 16 Augustus 2016 - 21:18

Dineke:

Weer even tijd gevonden (genomen) om bij te lezen. Ben gewoon (een beetje) jaloers. Deze trip moet toch ook maar op mijn lijstje. En al dat ijs ook ... oei.
    En die zeeleeuwen ... weet nog van Afrika dat die zo stonken. We roken ze al voor we ze zagen.