Amusement parks - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Amusement parks - Reisverslag uit Universal City, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Amusement parks

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Universal City

Dinsdag 16 augustus

Vandaag rond 9 uur op en even lekker douchen in de tot nu toe mooiste en ruimste sanitair gelegenheid. We ontbijten buiten en smeren allemaal 3 bruine broodjes voor de eerste trek in Six Flags, flessen water mee, goed ingesmeerd (41 graden overdag) en we zijn klaar om te gaan. Niels heeft uitgevonden dat hij een promo code van Uber aan mij kan sturen waarmee ik een Uber taxi boek die binnen 4 minuten bij de camping staat. We wandelen naar de poort en hij komt al aan gereden en zwaaien Erica uit die een dagje bij de camper blijft. Juan dropt ons voor de ingang van Six Flags en met de promo code was het ritje dus gratis! Het park gaat om 10.30 uur open en we komen net daarna aan dus geen rij bij de kassa. Vanuit Nederland hebben we al gekeken naar een normale toegangskaart of een zogenaamde Flash pass waarmee je de rijen kunt overslaan. De meneer bij de kassa zegt dat het vandaag niet druk is en we dus een gewone kaart kunnen nemen, mocht het later in de dag drukker worden kun je altijd nog bijbetalen. We gaan naar de achtbanen achterin het park en verbazen ons inderdaad over de rust. Bij de eerste drie achtbanen kunnen we echt zo doorlopen en kunnen we kiezen waar we willen zitten. We doen achtereenvolgens: Batman the Ride, Green Lantern, Ninja en The Riddler’s Revenge. De laatste blijkt aan het einde van de dag wel één van de favorieten omdat je hier rechtop in staat en hij bijzonder ‘smooth’ gaat. Aangekomen bij een volgende achtbaan is de wachttijd daar inmiddels 90 minuten en ook bij andere loopt de tijd op. Aangezien we nog ongeveer 15 achtbanen te gaan hebben gaan we dat met die wachttijden niet halen. Ik weet al dat de Flash pass een flinke aanslag gaat doen op de creditcard maar toch maar even informeren wat precies de schade gaat zijn. Je kunt kiezen uit 3 varianten waarvan de Platinum je 90% reductie op wachttijden geeft. Als je het echt wil weten wat het dagje voor 3 man uiteindelijk gekost heeft zal ik je dat nog een keer vertellen :) Ik zeg ‘F… it!’ we doen Platinum. We kunnen vervolgens bij elke achtbaan een aparte ‘rij’ nemen wat in de praktijk doorlopen tot aan de poortjes en direct instappen betekent. Je ziet de mensen in de normale rij enigszins jaloers kijken naar die ‘blanke’ toeristen die zomaar doorlopen. We voelen ons VIP voor een dagje! We vervolgen de achtbanen met: Viper, Tatsu (verticaal hangend / vliegend), Full Throttle (lancering gevolgd door hoogste looping ter wereld), The New Revolution (je krijgt Virtual Reality bril op dus ervaart achtbaan maar ziet een computer wereld (als je VR bril het doet :( we gaan verder met de Twisted Colossus (a la Joris en de Draak in Efteling met twee achtbanen die tegen elkaar racen, alleen qua spektakel maal twee), Goliath (vanaf hoogste punt val van 77 meter! naar beneden) Scream (groot aantal kurketrekkers en loopings) Superman (vanuit station lancering achteruit met 160! kilomoter per uur waarna je achteruit rechtuit omhoog gaat en weer vooruit richting station en klaar). En oh ja we deden ook nog twee waterbanen a la Piranha in de Efteling. Bente kocht een beker die we heel de dag verder gratis konden bijvullen met drank en ijs dus super investering. Aan het eind kleine wandeling naar Wendy’s om op Wifi weer een Ubertje te boeken die ons tot voor de camper terug bracht.

Terug op de camping foto’s en verhalen met Erica gedeeld die ook een leuke dag had gehad. Skypen met moeders, wasje, zwembadje, drogertje, wasje, zwembadje etc. Met z’n allen na het eten ook nog even in het zwembad maar vooral de immense hot-tub geschikt voor 16 personen waar je werkelijk een rondje in kan zwemmen wat we dus ook gedaan hebben. Erica heeft ook alvast wat spullen ingepakt en we doen ook allemaal alvast een deel van onze eigen spullen.

Woensdag 17 augustus

Vandaag beginnen we met gratis koffie en hele lekkere verse donuts van de camping. We moeten morgenochtend onze camper inleveren en proberen dus al een aantal dingen voor het inleveren te regelen. Propaan gas aangevuld en ook de sewer (water van toilet en aanrecht) geloosd. Bij het afvalwater wordt er verschil gemaakt tussen grey (aanrecht en douche) en black (toilet). Je kunt op meters zien of ze leeg zijn en we moeten alles leeg inleveren. Het black metertje blijft oranje aangeven dus nog maar een keer doorspoelen en nog een keer en morgen maar verder kijken.

We gaan door de ochtendspits van LA (uitdaging) op pad naar Universal Studios. Universal Studios ligt op een berg en de camper laat van zich horen als we naar boven rijden. Boven aangekomen blijkt er een speciale RV parking waar we voor 20 dollar de hele dag kunnen staan. Tickets zijn bij automaten snel gekocht en na een security check staan we op het plein met de bekende Universal wereldbol. Het is lekker druk maar niet te en we staan de hele dag nergens heel lang in de rij. We beginnen met ‘Despicable me’ een erg leuke 4D attractie waar we Minions zijn geworden. Niels doet de ‘Walking Dead’ en goede keuze dat de rest niet mee ging. Krustyland van de Simpons is vervolgens aan de beurt waarna we de Studio Tour doen waar je met een treintje over het Universal complex rijdt. Er zijn wat echte opnames aan de gang maar vooral zien we sets van oude films en begeven we ons in een SF metro station waar een aardbeving plaats vindt en een achtervolging uit Fast & Furious. We zien een show van dieren die in films acteren en een show met special effects. Heel nieuw is het hele Harry Potter dorp met verschillende atrracties waar we lunchen. Waterworld is vervolgens een show met spectaculaire jetski’s en duikende acteurs. We eten een 4 persoons donut uit de Simpson bij Lard Lad Donuts en dalen af naar de lower part van het park waar we de boottocht door Jurassic Park doen. De kids doen nog de Transformers en dan wandelen we rond 20.45 uur naar de uitgang. Te gek park en hele leuke dag gehad.

Eenmaal buiten blijkt er naast het park nog een heel uitgaansgebied (Universal City) te zijn waar we even doorheen wandelen of zoek naar iets te eten. We vinden een pizza keten ‘Blaze Pizza’ waar je een standaard pizza kunt kiezen of je eigen kunt samenstellen. Je loopt langs een counter waar je je ingrediënten kiest en ze je pizza in de oven schuiven. Na een paar minuten wanden je vervolgens met je pizza naar buiten en we zijn allemaal zeer te spreken over de kwaliteit.

We wandelen terug naar de parkeerplaats waar de camper staat. In de loop van de middag had ik mail gehad van de camping waar we wilden overnachten dat ze geen plek hadden en twee andere die we belden waren ook vol. We overwegen twee opties hier blijven staan en overnachten of nu nog naar de inlever plek van de verhuurder rijden en daar plek zoeken. Met het overnachten op de Universal parking nemen we een risico dat een bewaker ons vannacht wekt en weg stuurt maar we staan wel redelijk veilig. We overnachten uiteindelijk op het terrein van Universal in onze camper als echte Hollywood acteurs! Hele nacht niemand gezien of gehoord en prima geslapen.

• 19 Augustus 2016 - 11:08

Bert & Erica:

En Erica, was de looping in de Droger net zo leuk? :-)

• 19 Augustus 2016 - 12:43

Bert:

www.rcdb.com/470.htm (of zonder www)
    Voor iedereen die (net zoals ik) even wil kijken hoe de door Peter genoemde achtbanen er uitzien