Afscheid van 'Hans' - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Afscheid van 'Hans' - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Afscheid van 'Hans'

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Venice Beach

Om 7 uur gaat de wekker omdat we door een ochtendspits van LA naar de andere kant moeten om vanaf 9 uur de camper (Hans) in te leveren. We zijn uiteindelijk rond 9 uur bij de verhuurder maar zoeken nog even een plekje langs de weg om alles op te ruimen en te ontbijten. We legen illegaal nog één keer de sewer en pakken alles in. Je bent dan bang dat de inname van de camper streng gaat zijn en men overal op gaat controleren wat echter helemaal niet het geval blijkt. ‘José’ helpt ons zelfs met uitruimen van het beddengoed en controleert alleen kilometerstand en verbruik van generator. Hij vindt alles al snel prima en we staan binnen no time buiten met onze koffers. We kijken nog één keer om naar ‘Hans’ die ons uiteindelijk 2585 mijl (4160 kilometer) trouw is gebleven. ‘Hans’ heeft 176 gallon oftewel 666 :( liter benzine verbruikt wat neerkomt in liters op een verbruik van 1 op 6! Dat was dus dat slurpende geluid als we gas gaven. Overgebleven boodschappentas kunnen we nog kwijt aan Duitsers die nog aan de reis moeten beginnen.

Ubertje naar Crowne Plaza hotel waar we gelukkig al op de kamer mogen. Na even luieren een duik in het zwembad en nog even op pad naar Venice Beach. We willen eigenlijk weer een Uber boeken maar kennelijk vind de app het niet leuk dat we al 3 accounts hebben met 1 creditcard. Moeten dus even op zoek naar een geldmachine voor contant geld voor de bus. Er staat er 1 in de lobby maar met mijn pas en die van Bente en Niels foutmelding en geen dollars? We bellen met onze bank in Nederland en die zeggen dat we een andere geldmachine moeten proberen die in de parkeergarage naast het hotel blijkt te staan. Helaas ook die met de normale passen geen dollars. Laatste optie is met creditcard geld opnemen en gelukkig dat werkt. We kunnen dus op pad met geld voor bus en eten.

De bus stopt bijna voor het hotel en zet ons af op Venice Boulevard. Tot aan het strand blijkt nog een pittig stukje lopen maar we krijgen wel de gelegenheid om door de buurt met de canals te lopen die we op dag 2 met de tour al zagen. Echt super toffe huizen en leuke sfeer. We wandelen over de promenade van Venice Beach en kijken even bij Muscle Beach wat de openlucht gym is waar allerlei bodybuilders bezig zijn en Arnold Schwarzenegger ooit trainde. Op heel de promenade lopen heel veel rare figuren die in de sixties zijn blijven hangen of gewoon de weg kwijt zijn onder invloed van meer of minder joints. We eten bij ’The Sidewalk cafe’ en zitten dan precies aan de promenade waar een zonderling achter een vleugel (op wielen) zit die zelf vindt dat ie Beethoven is maar Niels omschrijft hem als een lager wal geraakte Wibi Soerjadi. Het gaat echt nergens over wat ie speelt en na zeker 10 minuten komt ie nog wel langs om geld op te halen en we kunnen ook zijn solo CD kopen. Na het eten prachtige zonsondergang aan het strand waar we mooie plaatjes van schieten. We nemen de bus terug naar het hotel en reorganiseren onze koffers nog een keer voor het vertrek morgen. Boarding passen geprint en klaar voor vertrek. Morgenochtend om 10.30 uur shuttle bus naar het vliegveld waar we om 13.45 uur LA tijd uiteindelijk vertrekken en zaterdagochtend om 9.05 uur op Schiphol aankomen. Bedankt voor al jullie reacties op onze verhalen en vanuit huis nog een laatste update. We hopen jullie allemaal in goede gezondheid weer in Nederland te zien!

• 19 Augustus 2016 - 07:57

Moon:

Goodmorning!!
    Time flies... of toch weer niet... Want wat hebben jullie een hoop gedaan en meegemaakt!! Super om te lezen en te volgen :)
    Voor nu een hele goede en veilige reis! Be careful!!
    Tot snel!

• 19 Augustus 2016 - 09:31

Jacqueline:

Nou nou, wat een reis! Ik heb zo (mee) genoten, ben er moe van

• 19 Augustus 2016 - 13:14

Hetty:

Tjongejonge, wat heb ik genoten van jullie verhalen ... ik keek er iedere dag weer naar uit! Heel blij voor jullie dat de reis zo voorspoedig is gegaan en dat jullie zoveel leuke dingen hebben gezien, een droomreis gewoon! We zullen elkaar zaterdag ochtend net missen ... wij komen om 11.00 uur aan op Schiphol, maar hopelijk zien we elkaar binnenkort ... ik heb dringend een knippie nodig hihihi. Goeie reis en tot snel en ook groetjes van Marco, ik heb uiteraard alles met hem gedeeld xxx

• 19 Augustus 2016 - 17:21

Angèle:

Ik ga het volgen van jullie avontuur zeker missen,maar ben benieuwd naar de foto s!
    Goede reis terug en see you in hollandia;)