Het verloren tafelkleed - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Het verloren tafelkleed - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Het verloren tafelkleed

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Kingman

Zaterdag 30 juli

De avond is gisteren wat anders gelopen dan verwacht omdat beide kids na het eten ‘even’ op bed gaan liggen en vervolgens allebei in slaap vallen. We maken ze rond 21.00 uur wakker maar Niels pit weer lekker verder en Bente gaat gelukkig nog mee om even te douchen. Wanneer we terug lopen zien we een hele mooie heldere sterrenhemel en zitten nog even buiten aan de picknicktafel. Rond 22.30 uur kruipen we allemaal lekker in bed moe van de indrukken en warmte van de dag.

Zaterdagochtend om 7 uur is iedereen al wel weer wakker en is Erica al vroeg eitjes aan het bakken. Zo vroeg is het buiten nog prima te doen dus ontbijten we buiten rond een uur of 8. Er waait een warme wind en het is lekker om even wat wolkjes te zien. De camping blijkt een probleem met de waterdruk te hebben in de openbare gebouwen dus doucht Erica voor het eerst in de camper. Goed te doen maar een beetje krap. Al met al toch al luxer dan dat we ooit hebben gekampeerd!

De kids hebben nog even internettoegang dus checken alle contacten waarna we op pad gaan naar Kingman een rit van een kleine 4 uur wat eigenlijk een tussenstop is op weg naar de Grand Canyon. Tijd genoeg om onderweg nog wat inkopen te doen want we zijn alweer door drinken en water heen.

Oh ja op de camping voor het eerst ook nog even onze sewer legen (afvalwater en toilet). Ook in eerder genoemde films zie je daar horror scenes van waar alle substanties over de hoofdpersoon uitgestort worden omdat de daarvoor bestemde slang uit het riool schiet. Ik ben dus op alles voorbereidt maar het loopt eigenlijk ‘gesmeerd’ en we kunnen al snel op pad.

Erica kruipt weer achter het stuur en in een eerste dorp doen we nog even wat inkopen. Ook hier verbazen we ons weer over de producten en de verpakkingen. Bente vindt een emmer ijs van een paar liter. We rijden de I-62 af een eenbaans weg door een schijnbaar eindeloze dessert. Met de juiste muziek op (onze American roadtrip playlist) zitten we helemaal in de juiste stemming. Ver buiten de dorpen staan nog huisjes en trailers waarvan je je afvraagt wie er in vredesnaam wonen?

We kruisen de Colorado river die direct de grens van de staat Arizona vormt. Onderweg zijn we al heel veel trailers met speedboten en jetski’s tegen gekomen en aangekomen bij de Colorado weten we waar ze naar op weg waren. Je kunt hier je ‘bootje’ in de rivier laten zakken en echt mega snel varen. Er varen echt hele dikke speedboten met brullende motoren waar menig litertje ‘gas’ mee verstookt wordt.

Aan boord van de camper hebben we een magnetron dus lunchen we met door Bente bereidde Corndogs. Feitelijk een knakworst op een stokje met daar omheen een zoet soort maïsbrood. Prima te eten dus we kunnen er weer even tegenaan. We rijden nog een klein uurtje door naar de camping in Kingman. Deze camping heeft een prima Wifi verbinding dus tikt Erica nog een Whatsapp-je aan moeders. Tot haar verbazing ziet ze dat moeders een bericht terug tikt terwijl het in Nederland 2 uur ’s nachts is! Temperatuurtje hier is prima en we duiken na het parkeren van de camper lekker het zwembad in. Tijdens het koken kan zelfs de airco uit met lekker alle ramen even tegen elkaar open. We eten tortellini met pastasaus en dat smaakt weer prima.

Tijdens het dekken van de picknicktafel kunnen we het uit Nederland meegebrachte tafelkleed nergens vinden. Na een kleine reconstructie van de ochtend moeten we de conclusie trekken dat het waarschijnlijk nog op tafel ligt op onze vorige camping. Het meebrengen van een tafelkleed was dus in principe een goede tip maar misschien had men er ook bij moeten vertellen dat je ’s ochtends controleert of je niets achter hebt gelaten. We lachen er een hoop om en kopen wel ergens een nieuwe. Gelukkig hebben we de foto nog :)

We zitten nog lekker lang buiten en duiken redelijk op tijd ons bed in omdat iedereen toch weer lekker moe is van de indrukken.
Morgen vertrekken we voor onze tocht naar de Grand Canyon en pakken dan een stuk Route 66 mee en doen het zogenaamde ‘Cars’ dorp aan van de gelijknamige film. In de Grand Canyon staan we wat langer op een wat eenvoudigere camping dus geen idee hoe het daar weer met internet is gesteld. Anyways…..stay tuned!

• 31 Juli 2016 - 11:04

Jacqueline:

Zooo leuk om jullie verhalen te lezen! We genieten mee!

• 31 Juli 2016 - 11:39

Els:

Wat leuk om via jullie verslagen alles mee te maken,zie het helemaal voor me, in ieder geval genieten jullie volop zo te lezen...

• 31 Juli 2016 - 11:53

Jacqueline:

Zooo leuk om jullie verhalen te lezen! We genieten mee!

• 31 Juli 2016 - 17:53

Ed:

Wat een geweldige reis maken jullie! Leuk om zo een beetje mee te reizen!

• 31 Juli 2016 - 19:21

Kirsten:

Nou ja, zolang het alleen een tafelkleed is. Weer een goede reis gewenst naar de volgende bestemming

• 31 Juli 2016 - 19:34

Dineke:

Hai luitjes,
    De verhalen zijn zo verbeeldend dat ik het gevoel heb met jullie mee te reizen. (lekker goedkoop).
    En Erica, cool hoor, achter het stuur. Top meid. Handen keurig op 10 voor 2 :)
    Ben benieuwd naar jullie foto's van de Grand Canyon.
    Groetjes, Dineke