Voor 'Elk' wat wils - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu Voor 'Elk' wat wils - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Familie Jonker - WaarBenJij.nu

Voor 'Elk' wat wils

Door: Jonker family

Blijf op de hoogte en volg Familie

01 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We hebben vannacht wat regen gehad maar eigenlijk best wel een gezellig gehoor op het dak van de camper. Wanneer we ’s ochtends de gordijnen open doen schijnt echter de zon alweer en hebben we wat lichte bewolking. Omdat je tussen 7 en 9 uur je generator aan mag hebben probeer ik die nog maar eens te starten maar dat lijkt niet in 1 keer te lukken. Misschien als ik de motor van de auto start dat ie dan een ‘boost’ krijgt. Terwijl ik achter het stuur ga zitten kijkt vanaf 10 meter afstand een groot hert mij aan. Het beest, wat een 'Elk' blijkt te zijn, staat rustig te grazen en we kunnen gewoon uitstappen om foto’s en video te maken. Er komen meer mensen kijken en hij wandelt rustig over het terrein. Bij een plas staat hij rustig te drinken en struint verder het terrein af. Indrukwekkend om ze mee wakker te worden.

Na het ontbijt pakken we onze rugzakken en wandelen naar de bus die al heel snel aankomt maar stampvol zit. De chauffeuse zorgt ervoor dat iedereen nog wat doorschuift zodat we nog mee kunnen. Na twee haltes stappen we uit bij de Bright Angel Trailhead. Je loopt een paar meter en staat ineens oog in oog met de canyon. Je hebt er veel over gelezen en foto’s gezien maar het valt niet te vergelijken met de ervaring als je zelf echt aan de rand staat. Wat een bizar indrukwekkende natuur. We nemen de Bright Angel Trail die je een stukje naar beneden brengt. Om elke bocht is het uitzicht weer anders en er worden bergen foto’s geschoten. Je zou helemaal naar beneden kunnen doorlopen maar dat doen we maar niet dus gaan via dezelfde trail weer omhoog. Boven aangekomen nemen we de Rim Trail wat feitelijk een wandeling is langs de hele rand van de canyon. Een prachtig mooi geasfalteerd wandelpad met wederom prachtige uitzichten. We zien squirrels, chipmunks, hagedissen en raven. Helemaal aan het eind van onze wandeling spotten we wederom een Elk die aan de kant van het pad staat te grazen. Wat verderop zien we er nog 1 rustig liggen. We kunnen een afslag naar rechts nemen en komen uit bij de Marketplace die tegenover onze camping ligt dus hebben we de terugweg eigenlijk helemaal lopend afgelegd. Bij de bibliotheek van het park kunnen we even gebruik maken van wifi en upload ik het verslag van gisteren.

Erica en ik doen bij terugkomst op onze plek de was en ook wel weer een nieuwe ervaring om met allerlei andere mensen in de wasruimte te gaan zitten wachten. Was ook nog even in de droger en we kunnen weer een paar dagen vooruit. In de wasruimte zijn ook twee Amish meisjes bezig waar later ook vader binnen komt compleet met grote baard, hoed en bretels. Ik loop toch even naar buiten om te kijken waar zijn paard en wagen staan maar die zie ik niet dus kennelijk zijn ze lopend.

We eten vissticks met boontjes en gepofte aardappels wat weer prima smaakt. Na het eten nog even een vuurtje stoken om marshmallows te roosteren. Niels houdt er 1 te dicht in het vuur en binnen no-time heb je een zwart geblakerd stuk suiker aan je stokje zitten. We kunnen niet al te lang buiten zitten omdat het begint te onweren en regenen. We duiken de camper in en kijken een film met de laptop op het gasfornuis en wij allemaal op een rijtje op Bente’s bed.